فریت و ارسال بار

فریت بار به آنکارا

فریت بار به آنکارا

شهر آنکارا بعد از استانبول دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت این کشور است، همچنین مرکز سیاسی استان آنکارا نیز محسوب می شود.

موقعیت جفرافیایی آنکارا در بخش آناتولی مرکزی ترکیه و حدودا در مرکز این کشور واقع شده است و نسبت به استانبول شهری مدرن تر به حساب می آید.

انتخاب تعداد قابل توجهی از مسافران برای اقامت در ترکیه شهر آنکارا است چرا که این شهر پس از استانبول بزرگترین قطب اقتصادی کشور ترکیه است. به دلیل وجود مرز مشترک کشور ما با ترکیه هر ساله افراد زیادی با هدف مسافرت و یا اقامت دائم وارد این کشور می شوند و باید گفت بعد از استانبول که ایرانیان بسیاری در آنجا اقامت دارند، شهر آنکارا رتبه دوم را در این زمینه دارد. به این ترتیب شاید برای شما هم سوال پیش بیاید برای حمل و نقل وسایل منزل به آنکارا باید از چه طریقی اقدام کرد که در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

انواع روش های فریت بار به آنکارا

برای ارسال بار و کارگو به آنکارا روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع بار ارسالی و بررسی آن توسط کارشناسان مربوطه، به شما بهترین روش فریت بار را پیشنهاد داده و شما با توجه به بودجه مورد نظر خود می توانید یکی از روش های ذیل را انتخاب نمایید:

  1. فریت بار به آنکارا از طریق هوایی: انواع بارهای صنعتی، تجاری، لوازم منزل، اضافه بار مسافری و … را می توانید از خطوط هوایی به آنکارا ارسال کنید. فریت بار هوایی نسبت به سایر روش ها مدت زمان کوتاه تر و در عین حال هزینه بیشتری دارد و نحوه محاسبه هزینه آن طبق حجم و وزن بار شما است. فریت بار به شکل هوایی از فرودگاه هایی مانند فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه اصفهان، شیراز و … امکان پذیر است.
  2. فریت بار به آنکارا به شکل زمینی: به علت نزدیکی ایران و آنکارا به همدیگر یکی از پرکاربردترین روش های فریت بار، از راه زمینی است زیرا در زمان کوتاهی انجام می شود. برای حمل و نقل بار از طرق زمینی از کامیون های مسقف و یا تریلی های ترانزیت استفاده می شود. برای ترانزیت اجناس به آنکارا می توانید از تریلی های دربست و یا گروپاژ (بار مشترک) استفاده کنید. میان روش های مختلف باربری، گروپاژ زمینی کمترین هزینه را دارد ولی در عوض پروسه طولانی تری هم باید طی کند.

تعرفه فریت بار به آنکارا

در این بخش عوامل موثر در تعیین هزینه ارسال بار به آنکارا را بررسی می کنیم که یکی از مسائل مهم برای متقاضیان این خدمات است.

موارد مختلفی در تعیین هزینه فریت بار به آنکارا دخیل هستند از جمله: وزن بار ، ابعاد بار ، شهر مبدا ، روش باربری ، خدمات متفاوت شرکت های حمل و نقل و…

برای اطلاعات دقیق در خصوص هزینه نهایی بهتر است با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید تا پس از بررسی لوازم شما هزینه دقیق را به شما اعلام کنند.

مدت زمان لازم برای فریت بار به آنکارا

مدت زمان لازم برای ارسال بار به آنکارا به روش انتخابی شما برای حمل و نقل بستگی دارد. حمل و نقل بار به آنکارا از راه هوایی نهایتا 4-3 روز زمان می برد و می توانید لوازم خود را در گمرک فرودگاه بین المللی آنکارا تحویل بگیرید. به علت مدت زمان کوتاه جابه جایی، فریت بار به صورت هوایی یکی از پرطرفدار ترین روش ها است

اگر بخواهید وسایل خود را از راه زمینی به آنکارا ارسال کنید 20-15 روز بعد به مقصئ می رسند و می توانید آنها را تحویل بگیرید.

موارد مهم در حمل و نقل بار و اثاثیه به آنکارا

حتما دقت داشته باشید اصلی ترین نکته هنگامه حمل بار به آنکارا انتخاب یک شرکت باربری مطمئن است تا علاوه بر ارائه خدمات با هزینه ای مناسب کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشد.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام ارسال بار به آنکارا ارائه پوشش بیمه معادل با ارزش بارتان می باشد که هم بارتان را در ایران و هم در کشور ترکیه تا مقصدتان در شهر آنکارا حفظ کند.

نکته بعدی نوشتن نام بارها روی کارتن ها به زبان هر دو کشور می باشد و همین طور باید لیستی از تمامی مواردی که قصد ارسال آن به آنکارا را دارید تهیه کنید زیرا در گمرک بارتان با آن لیست چک می شود و در صورت وجود مغایرت مجوز عبور به آن داده نمی شود.

برخی از لوازم و مواد امکان فریت بار به آنکارا را ندارند که شامل:

  • مواد خوراکی نظیر خشکبار ( آجیل و تنقلات )
  • مواد غذایی شامل حبوبات ، برنج و …
  • میوه و سبزیجات خشک و منجمد
  • عرقیجات و ترشیجات
  •  اقلام آرایشی و بهداشتی ، عطر و ادکلن
  • انواع دارو و یا دخانیات

در صورتی که هرکدام از این موارد را به همراه داشته باشید باید جریمه های سنگینی را بابت آن بپردازید.

فرودگاه بین المللی آنکارا

فرودگاه بین المللی اسن بوغا به لحاظ جغرافیایی در 28 کیلومتری شمال شرق آنکارا قرار گرفته و در زمینی با مساحت 7/5 میلیون متر بنا شده است. در سال 2009 عنوان بهترین فرودگاه سال را به خود اختصاص داده است و پس از فرودگاه های آتاترک، آنتالیا و صبیحه گوکچن در مقام چهارم قرار دارد.