فریت و ارسال بار

فریت بار به آلمان

کشور آلمان یکی از نواحی گردشگری در دنیا و از نظر ساختار جزء بهترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود که در قسمت غربی قاره اروپا واقع شده است. همسایه های آلمان از شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق، لهستان و جمهوری چک، از جنوب اتریش و سوئیس و از غرب، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند هستند.

از جمله شهرهای مهم آلمان عبارتند از: دوسلدورف، هامبورگ،مونیخ، نورنبرگ، اشتوتگات، فرانکفورت و برلین که پایتخت این کشور است.

دومین کشور مهاجرپذیر در دنیا بعد از آمریکا، کشور آلمان است و از دلایل آن تعداد مسلمانان این کشور (حدود 5 میلیون نفر) است و به این ترتیب یک گزینه مناسب برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود. علاوه بر این دانشگاه های معتبر و همچنین رایگان بودن تحصیلات در آلمان باعث افزایش تعداد دانشجویان مهاجر به این کشور شده است.

با توجه به آمار بالای مهاجران آلمان یکی از مسائل اساسی برای مهاجران، مسافران و دانشجویان حمل و نقل وسایل منزل، چمدان اضافه بار و وسایل شخصی و لوازم دانشجویی است چرا که ارسال این وسایل به شکل اضافه بار مسافری هزینه های هنگفتی دارد و به این ترتیب بهترین راه حل موجود استفاده از سرویس فریت بار مسافری است.

به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از فریت بار وجود یک شرکت مطمئن و بین المللی جهت بسته بندی بار و حمل و نقل آن به آلمان کاملا ضروری است.

شرایط و مراحل فریت بار به آلمان

مراحل انجام فریت بار را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم:

  1. مشاوره با شرکت طرف قرارداد و بسته بندی لوازم: در صورت استفاده از سرویس فریت بار هوایی نحوه بسته بندی وسایل از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه استانداردهای تعیین شده برای بسته بندی رعایت نشود احتمال آسیب دیدن بار هنگام ترخیص در گمرک وجود دارد. برای بسته بندی وسایل از کارتن هایی با اندازه متوسط استفاده کنید زیرا کارتن های بزرگ و سنگین به سختی حمل و نقل می شوند و احتمال آسیب بار بیشتر می شود.
  2. انجام تشریفات گمرکی: لوازم شما در ترمینال خدمات بار یا پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی توزین می شود. آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و بنابراین، از روش ها و استاندارد اتحادیه اروپا برای کنترل واردات کالا و مواد به کشور آلمان استفاده می کند. در صورت ارسال بار دریایی یا اقیانوسی به آلمان، شرکت حمل و نقل و فریت بار شما باید باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از بارگیری کالاهای شما در بندر مبدا ، اظهارنامه ورود را ثبت کند. و در صورتی که قرار است بار و محموله شما با ارسال هوایی به آلمان فرستاده شود ، اظهارنامه کمرگی باید قبل از خارج شدن هواپیما از کشور مبدا صادر شود و برای مسافت های کوتاه حداقل باید ۴ ساعات قبل از ورود هواپیما به فرودگاه آلمان ارائه شود. علاوه بر این باید همراه با اظهارنامه گمرکی ، دو نسخه از فاکتور تجاری کالا یا موادی را که حمل می کنید را نیز ارائه دهید.
  3. صدور بارنامه و ارسال بار: لوازم شما توسط شرکت طرف قرار داد و با یکی از ایرلاین های معتبر جهانی به انتخاب خودتان به مقصد مورد نظر فرستاده می شود. شما با در دست داشتن شماره بارنامه تان به وسیله پایانه رهگیری بار می توانید از زمان دقیق رسیدن لوازم تان به مقصد مطلع شوید تا دراولین فرصت در گمرک فرودگاه مقصد برای ترخیص آن اقدام کنید.
  4. ترخیص و دریافت بار در گمرک فرودگاه های آلمان: از آنجایی که آلمان جزء اتحادیه اروپا است شما با محدودیت خاصی برای مقدار و یا ارزش لوازم شخصی تان ندارید ولی کالاهای تجاری باید از نظر گمرکی بررسی شوند و مقدار آنها هم باید براساس لیست ارائه شده باشد. نخستین مراحل ترخیص بار توسط گمرک مقصدتان انجام میشود و شما باید تا 48 ساعت پس از آن به ترخیص کالای خود اقدام کنید تا مشمول پرداخت هزینه های انبارداری نشوید.