فریت و ارسال بار

فریت بار به ازمیر

فریت بار به ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه و به این ترتیب هرساله عده زیادی با هدف گردشگری یا مهاجرت وارد این شهر می شوند. یکی از دلایلی که این شهر را به یک گزینه مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است سواحل زیبا و فضای دلنشین و آرام آن در کنار دریای اژه است.

بسیاری از دانشجویان به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در این شهر از جمله دانشگاه اژه اقدام به مهاجرت به ازمیر می کنند. به این ترتیب اگر تصمیم به مهاجرت به ازمیر گرفتید یا قصد سفر به این شهر را دارید برای حمل خرده بار شخصی یا وسایل منزل تان به یک آژانس بین المللی برای ارسال بار خود نیاز دارید.

بهتر است بدانید زمانی که با یک شرکت قرارداد می بندید محدودیتی برای حمل و نقل هوایی وسایل تان به ازمیر نخواهید داشت. تعدادی از وسایل مجاز برای ارسال به ازمیر شامل: پوشاک ، مبلمان ، کمد و بوفه ،تخت، سرویس های چوبی، پیانو ، فرش ، ظروف، مواد غذایی ، خشکبار، لوازم شخصی ، کتاب و جزوات دانشجویی ، برنج، کنسرو، غذاهای آماده با بسته بندی های تجاری و انواع خرده لوازم منزل هستند.

فریت بار به ازمیر

روش های متفاوتی برای فریت بار به ازمیر وجود دارد که با توجه به هدف خود برای حمل وسایل می توانید از آنها استفاده کنید.

  • باربری هوایی به ازمیر: اگر برای ارسال وسایل خود عجله دارید بهتر است از روش ارسال هوایی استفاده کنید که سریع ترین راه و در عین حال بیشترین هزینه را دارد. هزینه ارسال بار شما براساس حجم و وزن آن تعیین خواهد شد.
  • باربری به شکل کارگو: برای حمل بار بازرگان ها یا لوازم تجاری تجار که ابعاد بزرگی دارند از کارگو استفاده می شود که به وسیله هواپیماهای ویژه باربری حمل و نقل صورت می گیرد.
  • فریت بار: به دلیل محدودیت های موجود در حمل بار مسافری، چنانچه لوازم شما بیش از وزن مجاز بار مسافری باشد استفاده از فریت بار بسیار مقرون به صرفه تر از جریمه اضافه بار مسافری می باشد.
  • ترانزیت کالا به ازمیر: برای ترانزیت بار به ازمیر راه زمینی بهترین گزینه است که به دو طریق گروپاژ و دربستی انجام می شود. جابه جایی بار به شکل زمینی توسط کامیون های مسقف و یا تریلی های ترانزیت چادری صورت می گیرد. چنانچه میزان بار شما از یک تریلی ترانزیت کمتر باشد استفاده از سرویس دربستی به صرفه نیست و پیشنهاد می کنیم به روش گروپاژ کار ترانزیت خود را انجام دهید، به این شکل که بار شما به همراه چند نفر دیگر در یک ترانزیت به ازمیر فرستاده خواهد شد. ارسال بار به روش ترانزیت با بیشترین سرعت و کمترین هزینه انجام خواهد شد.
  • حمل بار از طریق راه دریایی: تجاری که با هدف صادرات یا واردات کالا می خواهند کالاهای خود را جا به جا کنند می توانند از راه دریایی با استفاده از کشتی های مناسب و ایمن و با هزینه مناسب این کار را انجام دهند.

مراحل فریت بار به ازمیر

  1. برقراری تماس با شرکت مورد نظر برای دریافت مشاوره در خصوص حمل بار
  2. انتخاب یکی از روش های فریت بار به ازمیر و اعلام هزینه حدودی به شما توسط شرکت طرف قرارداد
  3. بسته بندی اصولی و ایمن وسایل که در صورت تمایل توسط شرکت صورت می گیرد. توجه داشته باشید که هزینه فریت بار به ازمیر بسته به ابعاد و وزن بار شما تعیین می شود در نتیجه یک بسته بندی اصولی در تعیین هزینه نهایی بسیار موثر است.
  4. پس از بسته بندی وسایل شما از طریق کامیون یا تریلی بارگیری شده و به گمرک فرودگاه فرستاده می شود.
  5. بعد از انجام بررسی های لازم در گمرک و طی کردن مراحل تشریفاتی، بار پلمپ شده و به ازمیر فرستاده می شود.

قوانین موجود برای فریت بار به ازمیر

  • در صورتی که قصد ارسال لوازم منزل خود را دارید باید به شکل دقیق و مرتب لیست آن را تهیه کنید.
  • هزینه گمرک در ایران و ترکیه به صورت جداگانه از شما دریافت خواهد شد.
  • برای حمل لوازم منزل بهترین گزینه کامیونت های مسقف است که سرعت مناسب و هزینه جابه جایی کمتری دارند.

کالاهای ممنوعه برای حمل و نقل به ازمیر

توجه داشته باشید که در صورت وجود کالاهای این دسته در بار خود باید جریمه سنگینی بابت آن بپردازید:

  1. مواد غذایی مختلف مانند خشکبار، حبوبات، برنج، آجیل، تنقلات و …
  2. میوه و سبزیجات منجمد و خشک
  3. عرقیجات و ترشیجات
  4. لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر و ادکلن
  5. انواع گل و گیاه
  6. انواع دارو و یا دخانیات

عوامل موثر در تعیین تعرفه ارسال بار به ازمیر

  • روش ارسال بار: در صورت انتخاب حمل و نقل هوایی نوع ایرلاین شما در تعیین هزینه موثر است و ایرلاین های داخلی هزینه کمتری دارند. همچنین در روش زمینی انتخاب روش دربستی یا خرده بار مشخص کننده هزینه نهایی خواهند بود. به شکل کلی فریت بار به ازمیر به روش هوایی هزینه بیشتری نسبت به حمل و نقل زمینی دارد.
  • وزن و حجم و ابعاد بار
  • شهر مبدا در ارسال بار: حمل و نقل بار از شهرستان ها به دلیل مسیر طولانی تری که دارند بیشتر است.