فریت و ارسال بار

ارسال بار به ترکیه | فریت بار مسافری به ترکیه

فریت بار به ترکیه

ارسال بار و فریت بار مسافری به ترکیه یکی از خدمات ویژه شرکت پارس کالابران ساینار است. در سال های اخیر یکی از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت ایرانیان و خرید مسکن بدون شک کشور ترکیه بوده است. همان طور که اطلاع دارید هر مسافر در هواپیما میزان مشخصی از بار را می تواند با خود حمل کند و چنانچه بخواهد وسایل بیشتری را با خود به ترکیه ببرد باید از روش های حمل و نقل بین المللی استفاده کند.

اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه و ایمن برای جا به جایی وسایل خود به کشور ترکیه هستید به شما فریت بار را پیشنهاد می کنیم که به این وسیله می توانی با خیال آسوده وسایل تان را کاملا سالم در مقصد تحویل بگیرید.

روش های ارسال بار به ترکیه

  • فریت بار به ترکیه
  • کارگو ترکیه

فریت بار به ترکیه در واقع ویژه افرادی است که  قصد مهاجرت به این کشور را دارند و به این وسیله وسایل مورد نیاز خود را به این کشور ارسال می کنند.

در این روش ارسال بار به طور شخصی برای افراد انجام می شود تا اقلام بزرگ مورد نیازشان را به سهولت به ترکیه ارسال کنند و هدف تجارت و ارسال بارهای تجاری یا صادراتی نیست.

لازم به ذکر است نحوه اصولی بسته بندی وسایل شما اهمیت بالایی دارد و حتما دقت داشته باشید تا از افراد متخصص و اقلام بسته بندی مناسب برای این کار استفاده شود تا حین حمل و نقل آسیبی به لوازم شخصی شما وارد نشود.

یکی دیگر از راه های حمل بار به ترکیه کارگو است که ویژه بارهای صادراتی و تجاری می باشد. برای این منظور اغلب از کشتی یا هواپیمای باربری استفاده می شود.

خدمات کارگو ترکیه براساس قوانین بین المللی صورت می گیرد و به این ترتیب محصولات در مدت زمان کمی به کشور یا قاره دیگری فرستاده می شوند.

شرکتی که اقدام به انجام کارگو می کند باید ابعاد و امکانات محموله های بین المللی شما را براساس قوانین IATA (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) کنترل و ارزیابی کند و پس از بسته بندی اصولی محموله شما را در سریع ترین زمان ممکن به کشور مقصد ارسال کند.

یکی از مواردی که برای جابه جایی آن معمولا از کارگو استفاده می شود حمل و نقل لباس از ترکیه به ایران است که به این روش می توانید کاملا قانونی و به راحتی واردات پوشاک از ترکیه را انجام دهید.

هزینه فریت بار به ترکیه

هزینه فریت بار به ترکیه به عوامل متعددی وابسته است از جمله ابعاد و حجم بار ارسالی و محتوای آن از مواردی اند که در تعیین هزینه تمام شده موثراند. بهتر است بدانید با توجه به اینکه بار شما به کدام شهر ترکیه ارسال می شود در مبلغ نهایی موثر است.

به طور کلی مواردی که در تعیین هزینه فریت بار دخیل هستند عبارت اند از:

  • هزینه بسته بندی بار
  • هزینه حمل بار تا فرودگاه امام خمینی (ره)
  • هزینه توزین، تخلیه، بارگیری و در صورت نیاز انبارداری کالا
  • هزینه های مربوط به مجوزهای بار
  • هزینه بارنامه هوایی
  • هزینه تشریفات گمرکی و گرفتن پته مسافری (برگه سبز) یا جواز صادراتی مربوط به کالاهای تجاری

کالاهای ممنوعه برای فریت بار به ترکیه

مانند همه کشورها در ترکیه نیز بعضی اقلام ممنوعه هستند و نمی توان از طریق کارگو یا فریت بار آن ها را ارسال کرد از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

دارو، سلاح گرم و سرد، مکمل‌های غذایی، زنبور، نوشیدنی الکلی، تجهیزات پزشکی، محصولات انگلی و ضدحشره، تجهیزات رادیویی، کرم ابریشم، تنباکو، روغن‌های گیاهی، کالاهای شیشه ای و به طور کلی کالاهای تجاری.

اگر قصد انجام فریت بار دارید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  1. حتما دقت داشته باشید کالای ارسالی شما در لیست اقلام ممنوعه نباشد و به این منظور با شرکت طرف قراردادتان در ارتباط باشید.
  2. حداقل 10 روز پیش از زمان مورد نیاز برای ارسال بار اقدامات لازم را با شرکت مورد نظر هماهنگ کنید.
  3. برای تحویل گرفتن بار خود در کشور ترکیه به موقع در فرودگاه حاضر شوید تا مشمول هزینه انبارداری نشوید.

ارسال بار به ترکیه

نحوه ارسال بار به ترکیه

برای ارسال بار به ترکیه از ایران، شما می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. استفاده از خدمات حمل و نقل بین‌المللی: می‌توانید با شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی یا شرکت‌های حمل و نقل بار معتبر تماس بگیرید و درخواست خدمات حمل و نقل بین‌المللی را از ایران به ترکیه ثبت کنید. شرکت‌های معتبر معمولاً خدمات حمل و نقل دریایی و هوایی را ارائه می‌دهند. برای ارسال بارهای کوچکتر می‌توانید از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنید.

۲. استفاده از خدمات پستی: می‌توانید از خدمات پستی بین‌المللی استفاده کنید. در ایران، سازمان پست ایران (IRPS) خدمات پستی بین‌المللی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بسته خود را به نزدیک‌ترین دفتر پستی ایران ببرید و آن را برای ارسال به ترکیه به آنجا تحویل دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات پستی بین‌المللی دیگری نیز مانند DHL، FedEx، UPS و TNT بسته خود را ارسال کنید.

۳. استفاده از شرکت‌های حمل و نقل زمینی: شما می‌توانید از شرکت‌های حمل و نقل زمینی بین‌المللی نیز استفاده کنید. این شرکت‌ها خدمات حمل و نقل بین‌المللی بار را ارائه می‌دهند و می‌توانید بسته خود را با استفاده از وسایل حمل و نقل زمینی از ایران به ترکیه ارسال کنید.

قبل از اقدام به ارسال بار، مهم است که با شرایط و محدودیت‌های مربوط به صادرات و واردات بین ایران و ترکیه آشنا شوید. همچنین، بهتر است با شرکت یا سازمانی که بسته خود را ارسال می‌کنید تماس بگیرید و اطلاعات دقیق و کامل در مورد مراحل و شرایط ارسال بار را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت فریت بار به ترکیه

  • کپی بلیط هواپیما یا یک عکس از آن
  • اصل و کپی کارت ملی یا پاسپورت فرستنده بار
  • فرم های تکمیل شده و پکینگ لیست (لیست بار موجود در بسته شما)

مدارک مورد نیاز جهت کارگو به ترکیه

  • کارت بازرگانی یا معرفی نامه از شرکت برای ارسال بار تجاری به ترکیه
  • مجوزهای لازم برای اخذ مجوز صادراتی (در صورت نیاز)
  • پکینگ لیست
  • اینویس (یک نوع صورت حساب مهم در تشریفات گمرکی)