فریت و ارسال بار

بهترین روش بسته بندی لوازم منزل

بسته بندی لوازم منزل

بهترین روش بسته بندی لوازم منزل : هنگام نقل مکان به منظور اسباب کشی یکی از اصلی ترین کارها شیوه بسته بندی وسایل است.از جمله موارد مهم برای بسته بندی وسایل در هنگام اسباب کشی طریقه بسته بندی وسایل و همچنین تهیه کارتن برای بسته بندی است.اگر شما هم از دسته افرادی هستید که وسایل شکستنی و گران بهای منزل برایتان اهمیت دارد و نمی خواهید در زمان اسباب کشی صدمه ببینند،آموزش بسته بندی اثاث منزل و در هنگام ضرورت استفاده از شرکت های حمل و نقل معتمد و یک گارگر بسته بندی اسباب کشی به شما در انجام این کار کمک می رسانند.

امروزه خدمات آنلاین بسته بندی و حمل و نقل لوازم برای باربری یا اسباب کشی شرایط را برای جابه جایی مکان نسبت به گذشته بسیار ساده کرده است.

آموزش بهترین روش بسته بندی لوازم منزل برای اسباب کشی

اغلب افراد علی رغم مشکلات موجود در پروسه اسباب کشی مایل اند خودشان بسته بندی وسایل را انجام دهند.بهتر است بدانیم هرکدام از وسایلی که می خواهیم بسته بندی کنیم یک شیوه به خصوصی دارد که با نوع و جنس وسیله ارتباط مستقیم دارد.برای مثال وسایل شکستنی مثل بشقاب،لیوان و… که در اثر برخورد به همدیگر احتمال شکستن آنها وجود دارد باید با تجهیزات و ابزار مخصوصی بسته بندی شوند.از جمله این ابزار برای بسته بندی،کارتن های محکم و استفاده از پلاستیک های حباب دار است.بهتر است انتهای کارتن را با یک حوله یا پارچه نرم پوشانده و سپس لیوان ها را بعد از قرار دادن در پلاستیک حباب دار به شکل عمودی در کنار هم و بشقاب ها را نیز با قرار دادن پلاستیک های حباب دار بین شان روی هم در کارتن بچینیم.

برای بسته بندی وسایل آشپزخانه بهتر است از روزنامه استفاده نشود زیرا جوهر چاپ در آن به کار رفته است.

وسایلی مثل قاب عکس و آباژور را که خاص و هنری هستند باید با دقت بیشتری بسته بندی کرد و زیر آنها در کارتن از حوله نرم یا پلاستیک حباب دار استفاده کنیم و دور آنها را کاملا با حوله یا سایر لوازم محافظتی بچسبانیم.

از موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت شیوه چیدمان و انتخاب کارتن مناسب و همچنین کاربرد لوازم محافظتی مثل پلاستیک حباب دار و پارچه های مناسب به منظور محافظت اصولی از اثاث منزل،اصلی ترین اقدام در آموزش بسته بندی اسباب کشی بعد از معلوم شدن جنس وسیله است.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

در صورت اجرای اصولی نحوه بسته بندی وسایل در اسباب کشی شما دچار سردرگمی نخاهید شد و این پروسه با نظم بیشتری انجام می شود.شیوه بسته بندی و جدا کردن مواد شوینده،آتش زا،کتاب،وسایل شکستنی و گران بها و همچنین وسایل بزرگ،زمان اسباب کشی منزل جزء اصول مهم در نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی هستند.

باید تا جای ممکن یک برنامه اصولی و مشخص شده برای اسباب کشی ماشین لباسشویی،ظرفشویی و سایر لوازم برقی آشپزخانه مثل حمل یخچال ساید و وسایل آسیب پذیری مثل جابه جایی گیاهان در نظر گرفت.

طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

براساس وسایل منزل و مسافت موجود،نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی متفاوت است.در مسافت های طولانی استفاده از کارتن های با دوام بالا و چسب پهن محکم ضروری است.مثلا حمل و نقل وسایل در محدوده شهری به نسبت باربری مبل از تهران به شهرستان طریقه بسته بندی متفاوتی دارد.

پروسه اسبا کشی در کرونا اصول جدیدی دارد که جابه جایی اثاث به یک محل دیگر راتحت تاثیر قرار داده است.یکی از نکات خلاقانه در اسباب کشی استفاده از کارتن مخصوص هر وسیله برای بسه بندی کردن آن است.

در ادامه دو ابزار اصلی برای رعایت اصول بسته بندی وسایل در اسباب کشی را با هم بررسی میکنیم:

کارتن بسته بندی برای اسباب کشی

کارتن های بسته بندی در اندازه های مختلف و کاربردهای متنوع برای اسباب کشی که براساس نوع وسایل قابل حمل تولید شده است کار بسته بندی وسایل را بسیار آسان کرده و خیال افراد از آسیب رسیدن به وسایل شان آسوده تر شده است.امروزه شرکت های متعددی در حوزه تولید و توزیع کارتن اسباب کشی فعالیت دارند.

درصد آسیب پذیری لوازم منزل و مشکلاتی مثل روشن نشدن یخچال بعد از جابه جایی یا خرابی کامل وسایل برقی با بسته بندی صحیح آنها به حداقل می رسد.

نایلون های حباب دار بسته بندی

همان طور که در مقدمه اشاره شد انواع کارتن با مقاومت بالا و نایلون های حباب دار لازمه بسته بندی اسباب و وسایل در زمان جابه جایی است.این نایلون ها وسایل را به شکل ثابت در محل قرارگیری آنها نگه می دارند و از ایجاد فشار روی سطح اثاث جلوگیری می کند.

آموزش بسته بندی اثاث منزل

اصول بسته بندی برای تمام لوازم در اسباب کشی باید رعایت شود.برای وسایل الکتریکی و بزرگ منزل و لوازم آسیب پذیر باید از بسته بندی مختص آنها استفاده شود.در ادامه برای تمام وسایل شاخص در اسباب کشی آموزش بسته بندی آنها را ارائه می دهیم:

نحوه بسته بندی یخچال و فریزر

مهم ترین نکته برای بسته بندی یخچال،تمیز کردن قفسه های آن است.حتما بررسی کنید که در فریزر شما یخی باقی نماند چون در بسیاری از موارد در طول مسیر،یخ ها آب شده و باعث خیس شدن دیگر وسایل می شوند.

تمام قطعات متحرک داخل یخچال اعم از قفسه ها،جامیوه ای،جاتخم مرغی و قفسه های داخل فریزر را جدا کرده یا با چسب کاغذی پهن محکم کنید.

کابل برق یخچال را جمع و با چسب به بدنه آن وصل کنید.

درب یخچال و فریزر را چسب زده تا در حین جا به جایی باز نشوند.

دور تا دور یخچال را با فوم ضربه گیر یا بابل رپ به طور محکم بسته بندی کرده تا از آسیب دیدگی جلوگیری شود.

نحوه بسته بندی تلویزیون یا ال سی دی

چنانچه جعبه فابریک تلویزیون خود را نگه داشته اید حتما آن را در کارتن مخصوص به خودش بسته بندی کرده و در اطراف تلویزیون کائوچوهای مخصوص به خودش را قرار دهید یا با استفاده از یونولیت یا پلاستیک حباب دار به خوبی آن را بسته بندی کنید.همچنین کابل ها و سیم های رابط را در جعبه جای دهید تا گم نشوند و در آخر درب کارتن آن را محکم چسب بزنید.

نحوه بسته بندی لباسشویی

برای ماشین لباسشویی بهتر است از کارتن یا پلاستیک استفاده نکنید چون حین جابه جایی به وسیله کارگران در پتو پیچیده می شوند.دقت داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی شما اتوماتیک است حتما قبل از جابه جایی پیچ های مخصوص حمل و نقل آن را که پشت لباسشویی قرار دارد را محکم ببندید،در ادامه در صورت امکان لوله های آب گرم و سرد ماشین لباسشویی را جدا کرده یا با چسب به بدنه ماشین بچسبانید.به خاطر داشته باشید که شلنگ ماشین لباسشویی را هم جدا کرده و کابل برق آن را حتما جمع کنید.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

یکی از دلهره آورترین قسمت های اسباب کشی،بسته بندی لوازم شکستنی و ظروف چینی است چون آسیب پذیری بالایی دارند؛بنابراین جمع آوری آنها نیازمند توجه بیشتری است.استفاده از محافظ های حباب دار یکی از بهترین روش ها برای بسته بندی این وسایل است به این صورت که ابتدا ظروف مدنظر را داخل این محافظ پیچیده و بسته بندی آنها را در کارتنی انجام دهید که تحمل وزن بالایی داشته باشد.نکته مهم این است که کف کارتن های ظروف چینی حتما ضربه گیر قرار داده تا درصورت زمین خوردن،آسیبی به آنها وارد نشود.در آخر زیر کارتن ها را با چسب های مخصوص محکم کرده و اگر وزن بالایی محکم با طناب ببندید.

نحوه بسته بندی مبل

اگر مبلمان تان دارای روکش هستند از آنها استفاده کنید و درغیر این صورت برای جلوگیری از ورود صدمه به چوب یا رنگ صندلی ها،مبلمان و برخورد آنها به دیوار با نایلون های حباب دار مخصوص آنها را بسته بندی کنید.

بسته بندی رخت خواب

جهت جلوگیری از آسیب دبدن و حمل راحت از انواع کاور مخصوص حمل رختخواب در اسباب کشی استفاده کنید.

تجهیزات و لوازم بسته بندی مناسب برای اسباب کشی به شما کمک می کند در زمان کمتر اثاثیه خود را بسته بندی کنید.در این بخش چند نکته درباره نحوه بسته بندی وسایل در اسبا کشی را ذکر می کنیم.

  • تجهیزات کاربردی برای اسبا کشی:کارتن حمل بار 5 لایه،رگال لباس،کارتن رگال دار برای بسته بندی لباس و باکس مخصوص برای حمل مواد غذایی یخ زده
  • وسایل چوبی مثل میز که گوشه های آن زاویه دار است را با پلاستیک حباب دار،معمولی یا روزنامه بپوشانید تا صدمه نبینند.
  • در بسته بندی لوازم شکستنی دقت بیشتری بکنید تا در نهایت آنها را سالم تر تحویل بگیرید.
  • بعد از بسته بندی روی یک کاغذ لیست وسایل آن جعبه را نوشته و روی کارتن بچسبانید.به علاوه اگر وسایل داخل کارتن شکستنی است با ماژیک قرمز روی کارتن،جمله “با احتیاط حمل شود شکستنی است” را بنویسید زیرا در حفظ و نگهداری از وسایل حساس شما تاثیر زیادی دارد.

سخن آخر

در پایان بدانید که یکی از روش های اصولی برای نقل مکان توجه به نحوه بسته بندی وسایل در اسباب کشی است تا علاوه بر ایجاد نظم در بسته بندی وسایل و کارتن حامل لوازم منزل برای چیدمان هم آسوده خاطر باشید. ما در شرکت پارس کالابران ساینار با افراد با تجربه و جعبه های بسته بندی آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستیم که می توانید برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.